Dementie en mantelzorg app

A title

Image Box text

Helpdesk

Waar kunnen wij jou mee helpen?

Hier vind je op de meeste vragen een antwoord. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk? Onderaan de pagina kan je de vraag naar ons sturen. Wij antwoorden dan zo snel mogelijk.

TimeSteps App

Voor wie is deze App?

Deze App is in eerste instantie ontwikkeld voor mensen met dementie die nog hun mobiele telefoon of tablet gebruiken. Om mensen met dementie meer zelfredzaamheid te geven. Maar eigenlijk is het voor iedereen die moeite heeft met de huidige apps voor hun agenda, navigatie en de tijd. Ook mensen met NAH, ME en ADHD/ADD gebruiken deze app.

Hoe installeer ik deze app?

De App kan je downloaden in de Apple en Android store. De TimeSteps App staat dan op de mobiele telefoon en doet het direct. Wel is het nodig om de widget met de tijd en met de agenda op het beginscherm van de telefoon te zetten. Dit is eenmalig. De tijd is altijd te gebruiken en de agenda wordt pas zichtbaar en bruikbaar wanneer er een mantelzorg App aan gekoppeld is.

Hoe plaats ik de widget op een Android toestel?

Een widget is wat je vast kunt zetten op het beginscherm van je telefoon en wat altijd ‘aan’ staat. Niet elke telefoon is precies hetzelfde maar in het filmpje wordt dit goed uitgelegd voor een Android toestel.

Hoe plaats ik een widget op een Apple toestel?

Een widget is wat je vast kunt zetten op het beginscherm van je telefoon en wat altijd ‘aan’ staat. Niet elke telefoon is precies hetzelfde maar in het filmpje wordt dit goed uitgelegd voor een Apple toestel.

Wat kost de app?

De TimeSteps App kan je gratis downloaden en de dementieklok kan je direct gebruiken. Als je een account hebt voor de Mantelzorg App, kan deze gekoppeld worden aan de TimeSteps App en komen daar meer functie bij zoals de agenda. De TimeSteps App blijft dan nog steeds gratis.

Google store Apple store
Hoe gebruik ik de agenda?

De agenda wordt beheerd in de mantelzorg app. Daar kan de mantelzorger een afspraak, taak en herinneringen in de agenda zetten. Deze afspraken worden dan zichtbaar op de telefoon.

Hoe zet ik het geluid aan?

Als je het speaker icoon ziet, kan je er op klikken en wordt de tekst uitgesproken. Dit werkt op dit moment alleen bij Apple en kan je bij de instellingen van de  app aan- en uitzetten.

Herinneringen aan de afspraak?

Deze functie werkt momenteel alleen voor Apple toestellen. Via de Mantelzorg App kunnen herinneringen worden ingepland. Deze worden automatisch uitgesproken door de TimeSteps App. Je kunt de herinneringen teruglezen en opnieuw laten uitspreken door op de afspraak te klikken in de app.

Mantelzorg App

Voor wie is deze App?

De Mantelzorg App is er voor mantelzorgers, familie en vrienden die gezamenlijk voor 1 persoon zorgen.

Wie maakt het account aan?

Dat mag je zelf bepalen. De persoon die het account aanmaakt, beheert deze App en die noemen wij ‘Admin’. Dat betekent dat deze persoon de Mantelzorg App kan koppelen aan de TimeSteps App, meerdere mantelzorgers, familie en vrienden kan toevoegen en ook het account weer kan opzeggen.

Kan ik iemand anders Admin maken?

Het is nu nog niet mogelijk om een ander persoon Admin te maken. Indien zich een situatie voordoet waarin dit toch noodzakelijk is, verzoeken wij je contact met ons op te nemen.

Hoe koppel ik deze App aan de Timesteps App?

De Mantelzorg App en de TimeSteps App koppel je met een code. De unieke code vind je in de TimeSteps App onder het tabblad ‘mijn team’. Deze code moet je in de Mantelzorg App invoeren onder ‘verbinden’. Nadat de code is ingevoerd en jij deze hebt opgeslagen, zijn de twee apps aan elkaar verbonden. 

 

Hoe installeer ik deze app?

Als je met je telefoon voor het eerst het account aanmaakt zie je onderin de vraag of je een snelkoppeling wilt plaatsen op je telefoon, net zoals andere apps.

Via elke computer kan je de App ook gebruiken. Inloggen kan via deze website rechts bovenin via de knop ‘Inloggen’.

Hoe voeg ik andere mantelzorgers toe?

In het menu vind je de knop ‘Mijn team’. In dit tabblad kan jij teamleden toevoegen door hun mailadres in te vullen. Deze mantelzorger ontvangt een uitnodiging om een account aan te maken en wordt daarna toegevoegd aan jouw team. 

Overige mantelzorgers

Hoe downloaden zij deze app?

Overige mantelzorgers kunnen alleen deelnemen in jouw team, nadat zij zijn uitgenodigd. Via ‘mijn team’ kun je mantelzorgers uitnodigen via hun mailadres. Via het mailtje dat zij ontvangen kunnen zij een account aanmaken en worden zij in jouw team geplaatst. 

 

Wat kost het voor hun?

Dit is gratis voor alle overige mantelzorgers, familie en vrienden.

Hoeveel mantelzorgers mogen er bij?

Er is geen limiet voor het toevoegen van mantelzorgers.

Mag ik ook familie en vrienden toevoegen?

Uiteraard. Vrienden en familie mogen ook gratis en onbeperkt toegevoegd worden. De Admin nodigt deze mensen uit met hun mailadres en bepaalt welke rechten zij hebben.

Mag ik ook zorgprofessionals toevoegen?

Dat bepaal jij zelf in overleg met de zorgprofessional. De zorgprofessional krijgt dan ook inzicht in de agenda en kan zo beter de zorg afstemmen.

Wat en wie is de Admin?

Wij noemen de persoon die bij ons het account heeft aangepaakt: Admin. Deze persoon is formeel eigenaar van het account.

Abonnement

Kan ik de Mantelzorg App gratis proberen?

Ja dat kan en is gelimiteerd tot maximaal 3.000 gebruikers. Je maakt eerst een account aan en dan mag je een jaar alle functies van de Mantelzorg App, inclusief de koppeling met de TimeSteps App, gratis proberen. In deze periode helpen wij jou in het gebruik en met tips. Van jouw horen we dan graag hoe het bevalt, wat er (minder) goed gaat en welke tips jij hebt voor ons. Samen met jou kunnen we werken aan betere oplossingen in de toekomst.

 

Afsluiten van een abonnement.

Op dit moment bieden wij nog geen betaald abonnement aan. Wij willen eerst met 3.000 gebruikers in de praktijk samen werken aan verbeterde oplossingen in de toekomst.

Stopzetten van je account.

Je kunt altijd het account stopzetten. Let wel op dat zodra het account wordt opgezegd, de agenda en alle gegevens verwijderd worden. De koppeling met de TimeSteps App wordt dan ook verbroken. Stuur een email naar info@timesteps.nl om het account stop te zetten.

Wat gebeurt er met alle gegevens nadat het account is stopgezet?

Alle gegevens worden permanent verwijderd. Dit zijn wij verplicht en biedt jou de zekerheid dat de gegevens niet door anderen nog gebruikt kunnen worden.

Technische informatie

Werken de Apps alleen op een telefoon?

Nee. Beide Apps werken ook op de een tablet. De Mantelzorg App werkt ook op de PC en de laptop.

Werken de Apps op alle telefoons?

Op de meeste Android en Apple telefoons en tablets werken de apps goed. Voor de TimeSteps App (ivm de widget) geldt dat wij het ondersteunen vanaf iOS 14 en bij Android van 6. 

Apple en Android veranderen regelmatig hun systeem, ook komen er regelmatig nieuwe toestellen op de markt. Stuur ons een bericht wanneer je problemen ervaart en dan gaan wij daarmee aan de slag: support@timesteps.nl .

Privacy en veiligheid

Welke gegevens worden er opgeslagen?

De gegevens die wij vanuit beide Apps opslaan, zijn voor het goed laten functioneren van deze Apps. Wij hebben privacy voorwaarden waarin alle informatie gedetailleerd omschreven staat.

Kan iemand anders mijn gegevens zien?

TimeSteps deelt de gegevens nooit zonder jouw toestemming met derden. Alle gegevens worden encrypted verstuurd. Andere mantelzorgers in de App kunnen wel gegevens zien. Dat bepaal jij zelf door ze wel of niet toe te voegen in je team.

Houdt TimeSteps zich aan de AVG?

TimeSteps houdt zich volledig aan de AVG regels en stelt de hoogste eisen aan de veiligheid van de persoonlijke gegevens van alle gebruikers.

Is er een privacy verklaring?

Onze privacy voorwaarden vind je hier:  Klik hier.

Algemeen

Hoe kan ik hulp krijgen met het installeren?

Kijk eerst nog eens naar de antwoorden en de video’s op deze pagina. Lukt het dan nog niet? Stuur ons een berichtje met je contactgegevens (info@timesteps.nl) en wij nemen persoonlijk contact met je op om te helpen.

Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen. Wat nu?

Oeps. Ergens is iets fout gegaan. Kijk svp ook in je spambox. Vaak zit onze email dan daarin. Het kan ook zijn dat je per ongeluk een verkeerd emailadres hebt ingevuld. Als je na 4 uur nog steeds geen mail hebt ontvangen, stuur ons dan direct even een email met de juiste contactgegevens en je opmerkingen en dan gaan wij het voor jou oplossen.

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.